Schemat instalacji elektrycznej
Instalacja elektryczna w Jawie TS 350 ma opinię niezbyt trwałej i awaryjnej. Ponieważ posiadane przez użytkowników egzemplarze tego modelu mają już co najmniej dziesięć lat, a często i więcej tak jak w przypadku mojej Jawy, to zachodzi konieczność sporadycznych napraw lub wymiany instalacji.
Z praktyki polecam wymianę żółtych koszulek igielitowych na niektórych konektorach na koszulki termokurczliwe, oraz zastosowanie do styków środka typu WD40 lub preparatu o nazwie OSZILLIN, który oprócz działania oczyszczającego styki elektryczne chroni dodatkowo przed wilgocią. Preparat ten nie zawiera silikonu, siarki i kwasów natomiast pozostawia na powierzchni mikro warstwę poślizgową.
Poniżej znajduje się schemat instalacji elektrycznej dla modelu 638 ze standardowo montowanym zapłonem mechanicznym.
Kliknij aby otworzyć schemat w nowym oknie
Może się zdarzyć, że poszukując w sklepach wiązki instalacji natkniemy się na instalację od modelu 640 (nowszego w stosunku do modelu 638). Instalację od modelu 640 da się na upartego przerobić do wersji 638, ponieważ po między nimi nie było istotnych różnic w prowadzeniu przewodów. Jedynymi różnicami w modelu 640 są: drugi czujnik stopu przy kierownicy dla wersji z przednim hamulcem tarczowym, zamienione miejscami kontrolki i dwie dodatkowe kostki 4-ro pinowa prowadząca do stacyjki i 6-cio pinowa prowadząca do kontrolek. Kupując instalację od modelu 640 należy zwrócić uwagę aby była kompletna - to znaczy aby posiadała wszystkie kostki - jest to bardzo ważne, ponieważ kostek tych nie można dokupić oddzielnie. Aby ułatwić ewentualne przeróbki instalacji od modelu 640 poniżej znajduje się schemat instalacji od tego modelu.
Kliknij aby otworzyć schemat w nowym oknie